Yvonne Johansson

Fick fylla på K-sprit.

Publicerad 2010-01-06 20:35:01 i Allmänt,

Min bil kan verkligen gå billigt när det gäller. Jag brukar inte behöva fylla på K-sprit för Jet:s bensin är välldigt bra och innehåller redan medel som ska göra att bensinen inte fryser, men idag fick jag fylla på K-sprit. Bensin mätarn sjönk knappt någonting idag, och när jag var på väg hem från stallet och gasade på lite mer när jag kommit på bättre underhållen väg, så började bilen nypa. Nypandet släppte när jag slutade gasa men nöp lika snabbt igen när jag gasade. Jag gasade på lite i panik för jag tänkte att snart stannar den men när jag saktade ner igen så gick bilen bättre och slutade nypa. Jag tog en sväng förbi där jag bor men beslöt snabbt att kolla om ÖoB var öppet för att köpa K-sprit, och det var öppet. Under turen till stallet och tillbaka idag så har bensinnålen knappt rört sig på sig, och så kallt som det är så dricker ju bilarna mer. Jag fyllde på halva halvliter flaskan K-sprit så jag hoppas ispropparna som har satt sig nånstans ska släppa tills imorgon. Jag har insprutningsmotor och några ggr om året så brukar jag också hälla i injectioncleaner i tanken så att beläggningar mm rensas bort. För många år sedan när jag hade en Volvo så frös det stup i kvarten i förgasarn fast jag hällde i K-sprit i bensinen så det nästan var mer K-sprit än bensin i tanken. Då tankade jag på en tapp som inte låg så långt ifrån där jag bor (macken är borta nu). När jag beklagade mig för en bekant om att förgasarn bara frös så sa han att jag skulle byta mack. Då började jag tanka på Jet och därefter frös inte förgasarn mer på den bilen.
 

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-01-07 07:17:36

vi får hoppas att bilen går som en klocka nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela