Yvonne Johansson

Nu är Julen över. Snyft!

Publicerad 2010-01-13 19:36:18 i Allmänt,

 Idag har jag börjat plocka ner lite Julsaker och jag har bytt gardin i köket och hängt upp skomakarlampan istället för Julstjärnan som hängt i köksfönstret. Känns vemodigt för jag tycker om Julen och det är ju fortfarnade snö ute. Undrar hur länge den kommer ligga kvar? Man är inte så van vid att snön ligger kvar så länge här nere. Vissa vintrar regnar det bara så man undrar om man ska behöva bygga en stor båt, som Noa, ni vet Noaks ark. Sedan kommer det vintrar då det verkligen är snö och det blir smällkallt så man skulle vilja gå i ide så man slapp gå ut. Dom senaste dagarna har det inte varit så kallt utan lagom. I måndags när jag var på banken så hörde jag två st prata med varandra och den ena sa att det var ricktigt sommar ute, och det var verkligen fint. Solen sken, allt var vitt, ingen blåst och lagom kallt. Igår och idag har det varit välldigt dimmigt så man har fått krypa fram på vägen till stallet. Hoppas solen kikar fram i morgon, då kommer landskapet med all sin prakt att lysa verkligen fint. Ikväll klockan 21:00 på 1:an sänds sista avsnittet av Morden i Midsommer. Vad jag har hört så ska det vara det sista avsnittet överhuvudtaget i serien. Tom Barnaby har väl kommit att bli så gammal att han ska gå i pension. Känns vemodigt där också för jag gillar den serien. På trean samtidig, sänds första avsnittet i serien Morden i Midsommer. Tur att jag har dom flesta avsnitten på band så att jag när som helst kan se om dom, så länge banden och VHS apparaten funkar vill säga. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela