Yvonne Johansson

Det är nå´t som händer när bilen blir varm

Publicerad 2010-07-13 15:16:36 i Allmänt,

Jag tänkte jag skulle ut till Mallen imorgon men jag får fixa felet på körriktningsvisarna först. Det är nå´t som händer när bilen blir varm som får säkringen att paja. Åkte ner till Truve idag och plockade jordgubbar. När jag åkte därifrån så funkade körriktningsvisarna fortfarande, men så tänkte jag ta vägen förbi där jag är uppväxt och bott hallva livet, men när jag skulle blinka höger så var det nattsvart igen. Körde en bit på vägen och stannade inte så långt från huset där jag bott, och där det var lite skydd från regnet, och bytte säkring. Medans jag stod där i fukten så blev jag stucken av jättelika mygg, och jag mindes när jag var liten, vad vi blev myggstuckna där. Jag startade bilen igen och testade blinka, men nähä, nattsvart fortfarande. Jag har en känsla av att det kanske blivit något brott någonstans på en kabel, men var? Vill inte köra omkring utan körriktningsvisare och absolut inte ut till Mallen. Förra året när jag skulle svänga vänster från stora Läckö vägen och mot Marie kapell, så hade jag en i rumpan som helt plötsligt låg i vänster körbana och körde när jag förberedde vänstersväng. Jag avbröt vänstersvängen på en gång och saktade in och körde in mot kanten istället. Jag fick en obehaglig känsla över bildåren bakom mig. Bildåren i sin tur hävde sig på tutan, men jag vägrar svänga vänster när någon plötsligt kör vänster trafik bakom mig, och vägen är delad med en mittlinje och då ska man väl hålla sig på sin sida om man inte ska köra om. Bilen bakom hade bara några 100 meter innan saktat in och kört åt sidan och släppt förbi mig. Redan då kände jag att det var något lurt med bilföraren så jag höll ett vakande öga i backspegeln och visade sedan långt innan att jag tänkte svänga vänster. Nä, vem vet vad för människor det finns där ute på vägarna. Jag har kört efter så många bilförare som vinglat fram och tillbaka och kört besynnerligt att jag är förvånad över att det inte händer mer olyckor än det gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela