Yvonne Johansson

Extremt väder

Publicerad 2010-07-12 07:40:45 i Allmänt,

Igår var det värmerekord igen, i Målilla. 35 grader var det där och det har inte varit så varmt där sedan dom började mäta någon gång på 1700-talet. En facebook vän skrev igår att det varit 37 grader hemma hos dom, strax utanför Lidköping.
Kommer ni i håg det här förresten?


Vi vaknade upp den 20:e Februari och Sverige låg dränkt i snö. Det var också välldigt kallt, vintern 2010. Inte här där jag bor kanske, men längre upp i landet (kommer inte ihåg var exakt det var som ricktigt kallast) så var det lite över 40 minus, och folk kunde knappt ta sig ut pg. av kylan. Brrrrrrr!
Vi får nog vara mer beredda på att vädret kommer bli extremare i framtiden. Hörde också i morse på Tv4 att ett stor tromb hade dragit fram i mellansverige igår och vräkt ner massa träd över hus och bilar. Ingen människa hade som tur var kommit till skada. Jag var ute på eftermiddan och kastade lite med haspelspöt och råkade bränna mig, trots alla moln på himlen. (Jag misstänker varför. Jag hade smörjt in mig med body butter på armarna av misstag).
 Det blåste rejält igår också. Typiskt trombväder tänkte jag då (och det visade sig vara det också),  men det var en varm och härlig blåst som svalkade skönt.
Jag hoppas det nu bara kommer lite mer regn i värmen, för det behövs det verkligen. Annars lär vi få svettas ett tag till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela