Yvonne Johansson

Jag kunde inte låta bli

Publicerad 2010-07-21 23:04:14 i Allmänt,

Men jag körde med en lite annorlunda kastteknik idag så det känns lite bättre. Det var fullt med fisk och även en gädda plaskade intill kanten inte långt ifrån där jag stod, men jag fick bara upp en aborre. Det var fullt med fisk men dom ville inte nappa idag. Det var många som var där och fiskade idag och han som brukar hjälpa mig stod också där, och som vanligt drog han upp flest fiskar. Han är en ricktig turgubbe. Jag, han och en annan fiskare, hade riggat våra haspelspön likadant, men ändå... Medans vi stod där så mulnade det på ordentligt och strax efter 20:00 så tänkte jag att nu får jag ge mig och började packa ihop. Samtidigt bortåt Filsbäckshållet så blev himlen alldeles dimmig och jag och några andra började hasta tillbaks mot land. Halvägs till bilen så började regna och strax innan vi nådde fast land så öste det ner. Jag hittade inte bilnycklarna på en gång i stressen så när jag tillslut fick upp dörren och slängt in grejorna så var jag plaskvåt, men det var ricktigt skönt regn. Här är en nygjord animation som visar ung. hur det såg ut när fiskarna hoppade och slog i hamnutloppet i Lidköpingshamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela