Yvonne Johansson

Jippie!

Publicerad 2010-07-15 21:09:43 i Allmänt,

Nu vet jag vilka jiggar jag ska använda och hur jag ska sätta fast dom för att bäst lyckas med att fånga aborrar. Efter lite hjälp av en annan fiskargubbe så lyckades jag få upp 5 abborar på raken. Jag hann inte kasta med spöt för än dom högg. Sedan helt plötsligt så gick linan av till den lilla jiggen som dom nappade på och då var det kört. Men nu vet jag vad jag ska använda för jigg, så imorgon bär det i väg till sportaffären för att inhandla jiggar. Aborrarna hamnade i sjön igen, pigga och inte alltför tilltuffsade av kroken. Försökte lirka loss dom så försiktigt det bara gick. Jag gillar annars att äta aborre men är inte hemma på det där med att fjälla och filea mm. Min mormor skötte sådant åt mig, jag tyckte bara att det var roligt att fiska, inte ha ihjäl dom. Aborrar är välldigt kaxiga och stridslyssna av sig har jag märkt och dom har mer liv i ögonen än någon annan fisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela