Yvonne Johansson

Fiskade idag, igen...

Publicerad 2010-07-16 22:51:01 i Allmänt,

 Det nappade dåligt idag  men jag fick en aborre ialla fall. Vid 9 tiden gav jag upp men på tillbaka vägen mot bilen träffade jag på en bekant som jag stannade och pratade med. Under tiden som vi pratade så kom en gädda simmande och som gjorde stora ringar på vattnet. Den bekanta vännen blev som besatt och började upphetsat kasta med sitt haspelspö. Flera ggr fick han hugg men gäddan simmde vidare mot fyren och bekantingen sprang stressat efter febrilt kastande med spöt. Vet ej hur det gick men jag tror gäddan slapp bli kvällsmat. I alla fall denna dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela