Yvonne Johansson

Besökte Nossebro marknad idag

Publicerad 2010-06-30 20:43:49 i Allmänt,

Det var himla gött att bara ta bilen och dra iväg och se lite annat än bara Lidköpingsnärområde och fyra väggar. Visserligen köpte jag inget direkt, bara lite teaterkonfektyr och en munk, plus ett hemligt smyckes paket för 10 kr som jag inte hade någon aning om vad det innehöll. Köpte det bara för spänningens skull för det är alltid spännande med paket. Det visade sig innehålla ett par plastörhängen och två korta ankel länkar varav det ena var så kort att det skulle passa en litet barn på några år. Jag misstänker att dom lämnar efter sig grön färg på skinnet efter användning. Rebecka kanske vill ha smyckena. Jag har så mycket krimskrams och plast örhängen kvar från 80 talet då det var modet med sådant. Jag tittade om det fanns några snygga väskor som inte var allt för dyra för min egen svarta börjar färgen försvinna på, och jag tittade också efter sandaler men dom var svindyra enligt min uppfattning. På en av mina egna sandaler höll ena kardborrbandet att lossna på men på hemvägen från Nossebro så tänkte jag att jag skulle nog försöka sy fast det igen så jag tog och åkte och köpte extra stark sytråd, så nu sitter kardborrbandet fast igen. Sandalerna är av läder men det gick rätt bra att sy i dom om jag höll mig till hålen som redan fanns där. Nu håller dom säkert 10 till 15 år till, kanske.
Väl hemma när jag lagat sandaler och ätit så sov jag nästan 2 timmar och blev väckt av Torstensson som Ringde. Jag hade tidigare under dagen försökt få tag på honom för bilen har dummat sig ett bra tag när jag startat den kall. Vi har bytt kallstart ventiler på den, inte nya utan begagnade som han har haft hemma, för bilen har varit ryckig. Det är bara det att dom begagnade ventilerna har inte heller varit ricktigt ok. Den senaste ventilen var välldigt konstig. Den fick bilen att varva av sig själv upp och ner i tomgången när den var kall, och när jag ska köra iväg så vill den gärna dö, och då är det lätt att slira på kopplingen när jag gasar på och släpper upp kopplingen, och det vill jag inte. Jag vill inte slita ut mina nya lameller det första jag gör.
Torstensson, (he! jag tror han heter Sten Inge) sa att han kunde byta den mot någon av dom gamla han hade igen, men nu gjorde vi ett märke på den som satt på, så vi vet att den inte är ok. Jag ska provköra bilen nu ett tag. Jag tror jag fått ventilen jag hade förra sommaren som var så bensin snål så bilen nästan gick på ångorna.
 Jag vet annars en annan kille som har en skrotad, likadan sierra, som han plockar delar av. Om det inte funkar med den här ventilen så ska jag fråga honom om han har någon kallstartventil. En ny kallstartsventil kostar runt en 1000 kr enligt Torstensson och jag vet inte om dom säljer sådana på Bilallt där jag har rabatt.
Nu ska jag sätta mig framför Tv.n och se på Miss Marple. Den tanten ska man akta sig för om man haft något fuffens för sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela