Yvonne Johansson

Ghostbusters var i stan i går kväll

Publicerad 2010-06-06 16:45:37 i Allmänt,

I alla fall deras gamla bil som verkar ha fått lite mycket spökplasma över sig. Sirenerna var det i alla fall inget fel på. Skämt o sido. Bilen dök upp på cruisingen igår kväll och jag kunde inte låta bli att ta en bild på den.

Jag stötte även på Maria och Andreas och deras pojkar och jag såg även flera andra bekanta. Lillbrorsans bil såg jag en gång men han var inte med. Fick reda på att han jobbade så jag förmodade att han var på Roadmasters och skötte ruljansen där.
Idag har jag varit nere vid hamnen ute vid fyren och kastat med haspelspöt, men det började strula på en gång. Kanske pg. av blåsten. Redan vid första kastet trasslade linan och det blev en liten knut, så när jag sedan trasslade upp linan igen så fastnade jiggen som jag inte fick loss. Kapade av linan och satte dit en ny kasttaffs och jigg. Flyttade mig längre ut närmare fyren och med vinden i ryggen stod jag där och kastade kanske i en halvtimme utan napp. Flyttade då mig ännu längre ut och kastade i rännan och efter några kast då jag nästan hade vevat upp jiggen ur vattnet så for en bamse aborre i raketfart upp ur djupet och högg i jiggen. Jag ryckte ivrigt till men jiggen lossnade ur aborrens grepp så linan snärtade till och for upp i en härva. Fick då åter trassla upp linan men det var inte så farligt. Utan att ha kollat sedan om jiggen och kasttaffset satt ordentligt så kastade jag iväg jiggen igen och plötsligt så hade jag ingen jigg längre och inte heller något kasttaffs. Det var ingen bra dag att fiska på tydligen. Men jag tänkte att nästa gång, då du. Då har jag nog bättre lycka. På hemvägen senare stannade jag till vid ÖoB och köpte nya kasttaffsar och en hel hög med jiggar som jag får sätta ihop själv. Hoppas bara att jag slipper köpa mer lina. Jag kanske fastnar så illa nästa gång så jag förlorar för mycket lina så att jag inte kan kasta mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela