Yvonne Johansson

Lite bilder från balkongen

Publicerad 2010-06-14 11:12:55 i Allmänt,



Så här ser det ut på min balkong just nu. Bilderna är inte ricktigt så tydliga men ju mer det kommer växa i krukorna så ser man vad det är för något. Bilden till vänster så växer det prydnadspumpor längst till höger. I mitten i den vita plastkrukan så finns det dvärgsolrosor och blomkrasse. Angående blomkrassen så är jag tveksam om vad det är för krasse. Liknar än så länge Indiankrassen som jag har i korgen på bilden till höger, fast på påsen står det blomkrasse och den ska inte bli mer än 30-40 cm hög. Vi får väl se hur det blir med det. Nedanför sedan så står det en liten fontän som knappt syns. Det ligger några musselskal runt om och till höger om fontänten en kruka med lavendel. Sedan har jag lite tomatplantor och en jordgubbsplanta till vänster på vänster bild. På bilden till höger som jag skrev tidigare har jag Indiankrasse i korgen. Det har jag haft i några år nu och krassen växer sig ringlande upp på det nätet som hänger på väggen. Blommorna luktar underbart. På hinken till höger brukar Nossan sitta på och se ut genom fönstret på vad som händer utanför. När det växt lite mer kommer det lite mer bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela