Yvonne Johansson

Man tar vad man har muffins

Publicerad 2010-06-11 10:08:27 i Allmänt,

Igår kväll blev jag så sugen på något gott men det var tomt i skåpen som det brukar vara. Jag kan inte ha något hemma för då äter jag upp det omedelbart. Jag kom på att jag kanske skulle göra en socker kaka och började rota efter ingredienser. Efter lite letande så insåg jag att jag inte kunde göra sockerkaka för jag hade inget ströbröd hemma. Då kom jag på att jag skulle göra muffins och plockade fram pappersformar som minst är lika gamla som jag bott i lägenheten. Jag hittade ett recept på chocklad muffins men jag hade inte någon chocklad och om jag hade haft det hade jag ätit upp det istället för att baka muffins. Jag letade då efter något annat som jag kunde ha och det enda jag hade var vaniljsås i pulverform. Sedan hittade jag inte något vanligt strösocker, så jag tog cologran sötningsmedel. Det brukar ju funka jättebra i pannkakorna tänkte jag. Det var inte förän jag hält i lite av vaniljsås pulvret som jag kom på att pulvret brukar ju bli krämigt. Det var inte mycket jag hällde i, bara såpass så det skulle smaka lite vanilj, men oj vad degigt det blev. Det blidde ingen smet utan en rätt hård deg, men det smakade bra. Jag försökte klicka eller forma degen till små bullar i formarna och ställde sedan in dom i ugnen i en kvart. När jag senare tog ut dom så såg dom ut som små mini scones, men dom smakade jättegott och var mjuka och fluffiga inuti. Jag har döpt dom till man tar vad man har muffins för jag gör gärna om dom. Obs! Dom skulle passa bra med lite sylt och kanske lite grädde för den som gillar det.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela