Yvonne Johansson

Gif-bild medd.

Publicerad 2010-03-26 13:08:39 i Allmänt,

Jag har varit inne igen i Gimp och försökt göra lite grejer. En del funkar och en del inte. Här kommer 2 bilder på Milles. Den ena bilden har jag fått till som en oljemålning och den är ok. Den svartvita bilden skulle inte bli som på bilden visar. Jag var inne på Quick sketch och gjorde bliden som en blyertsteckning. Men när jag sparade den så kom en info ruta upp som det stod, Gif-bild meddelande. Kunde inte enkelt reducera antalet färger mer. Den sparade i alla fall ner bilden som något okomp? Kan det vara något med att jag måste ställa in i Gimp först?

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-03-26 13:21:18

Svar, ja, FX ska ligga brevid filter, så det är som det ska

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-03-27 05:16:21

När du gör om en bild till tecknad så spar du den med .jpeg istället för gif

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela