Yvonne Johansson

Krångel igen

Publicerad 2010-03-23 22:32:45 i Allmänt,

Lyckan var kort. Jag skulle ladda hem lite annat till Gimp, som tex testade jag aminated rain for Gimp och mer penslar. Jag gjorde som igår men nu funkade det inte. Jag testade alla möjliga sätt till slut men icke sa nicke. Det var som förgjort. Nu är det som det var förut. Jag lyckades ialla fall ladda upp lite hjärtan. Jag förstår inte vad det är eller om det är jag som inte kommer ihåg vad jag gjorde. Men jag tror inte jag gjorde annorlunda mot vad jag gjort. Jag Sparade ner penslarna i mina dokument och sedan kopierade jag filen som den var utan att öppna den. Sedan letade jag upp mappen brush och klistrade in filen där. Då såg filen annorlunda ut mot vad det gjorde innan i mina dokument. Sedan öppnade jag Gimp och där var det hjärtan bland penslarna. När jag nu försöker göra samma sak så ser filen ut likadan. En packe ihopbundna böcker och Gimp känner inte igen filen och öppnar inget, Förutom när jag flyttar filerna med hjälp av Wizard, men Gimp kan ändå inte öppna scripten. Jag har provat att avinstallerade Gimp och bytt användarkonto. Installerade sedan in Gimp igen och provade att ladda hem pensel script. Det gick en gång men sen är det likadant igen. Gjorde jag något igår som jag inte kommer ihåg eller vad är det för fel jag gör? Nu ska jag gå och vila ryggen ett tag. Har suttit hela kvällen och försökt komma på vad jag gör för fel. Förmodligen så är det kanske datorn som trilskas. Det är en hemmagjord burk med olika program installerade. Den förre ägaren fick hjälpa mig med att byta fläkt i höstas nångång. Jag frågade honom om han visste vad det kunde vara för något som gjorde att jag inte kunde öppna scripts. Han hade hört talas om sådant problem sa han, men han visste inte hur man åtgärdade sådant. Ska kika in på Vickes blogg senare igen och lusläsa instruktionerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela