Yvonne Johansson

Översvämning i stallet

Publicerad 2010-03-21 18:03:15 i Allmänt,

Jag är jättetrött i dag och är lite tankspridd. Glömmer nästan hälften av vad jag ska göra och att det är översvämning i stallet gör ju att man inte är ricktigt koncentrerad på vad man ska göra. Stallet är det ingen fara med men lösdriften står under vatten och vi fick flytta om i ladan där vi har halm och annat strö. Ägaren har även sitt hö där inne. På parkeringen var det en stor sjö redan när jag skulle svänga in där, och medans jag mockade blev det mer vatten där. Jag brukar ibland få gå ut 2 ggr till gödselstacken och denna dag var en sådan dag. Första gången kunde jag klara mig torrskodd dit men andra gången hade det blivit mer vatten så jag fick ta en annan väg. Dom som äger stallet fick leta fram sin lilla länspump och när jag åkte därifrån hade dom fått igång det hela så jag hoppas att vårat strö o hö har klarat sig i morgon. När jag var på väg hem så kom jag ihåg att glömt kolla vattnet till hästarna i hagen. Jag ska lite senare ringa till Milles ägare och kolla så hon har kollat. Jag håller på att äta nu och jag är gräsligt trött nu och har värk. Risken är stor att jag kommer somna framför tv:n senare.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-03-22 14:55:53

svar, var det zippen du laddade hem som var högst upp på sidan så ska det stå relase-notes, men slutar inte den filen du hittade på .scm så kan du ta bort den

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela