Yvonne Johansson

Strul!

Publicerad 2010-03-09 10:37:02 i Allmänt,

Jag spelade in Beatrix Potter igår. Trodde jag. Första gången på länge så kollade jag senare hur filmen blev på bandet, och det blidde inget. Ingen avspelning alls och jag började frenetiskt skicka in vhs band i spelaren för att kolla hur långt tillbaka det började bli ingenting på banden. Här har jag i godan ro sedan början på förra sommaren eller våren nångång spelat in film utan att det blivit några avspelningar, visade det sig. Mitt minne är inte så bra ibland, däremot vissa saker minns jag välldigt bra av någon anledning. Jag har kanaler från comhem och då har jag en box. Jag minns att det krånglade för mig när jag skulle koppla ihop det hela så jag fick efter en tid ringa comhem och få muntlig hjälp. Jag vet att jag blev lite fundersam över ihopkopplingen sedan men jag fick in kanalerna och jag kunde även spela in några filmer, trots att DVD/VHS apparaten inte hade någon antenn kabel kopplad till sig och till övriga apparater. Men sedan måste det hänt något ialla fall. Jag var vaken till 2 i natt och läste i instruktionsböckerna så jag knappt såg något längre. Jag anade hela tiden att det måste vara något med antennanslutningen att göra, men jag var för trött och ryggen värkte.
 Så i morse när jag såg högen av band, antennkablar och instruktonsböcker på golvet, så skred jag till verket. Jag tog och kopplade antennkablarna genom VHS/DVD apparaten och satte igång att spela in något på animalplanet och stängde sedan av inspelningen. Spänt spolade jag tillbaka bandet och tryckte sedan på play. Och haaaa! det funkade.
Jag glömde att tillägga när jag skrev i bloggen igår, att hästar har välldigt bra minne. Distriktsveterinären som var ute igår, har behandlat Mallen många ggr. förut både på gott och ont. Veterinären drog ut vargtänderna först på Tabasco och när han var inställd i sin box för att kvickna till efter bedövningen, så hämtade jag Mallen ute i hagen. Redan ute i hagen så drog Mallen benen efter sig, och jag fick dra ordentligt ett tag för att få honom med mig. Väl framme vid stalldören så blåste han plötsligt upp sig och tvärstannade. Veterinären hade ställt sin svarta väska innanför dörren, och den såg Mallen, och han såg även veterinären. Jag blev så full i skratt så jag blev inte så bestämd i mina försök att få in honom i stallet. Mallen gick ialla fall in så fort veterinären gick ut och bakom honom för att shasa på honom.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-03-09 17:48:45

Svar, du kan ha det nya användarkontot för att arbeta med gimp och så använder du det andra som vanligt det är bara att skifta mellan användare

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-03-12 15:24:32

jag önskar dig en trevlig helg nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela