Yvonne Johansson

Välldigt mycket naturkatastrofer just nu

Publicerad 2010-03-04 09:23:53 i Allmänt,

När jag satte på Tvn i morse så hörde jag att det åter varit en jordbävning fast i Taiwan. 6,4 på richterskalan, inga döda har rapporterats än. Och i medelhavet hade vågor på 8 meter slagit imot ett kryssningsfartyg och 2 st människor dog. Hur många skadade kommer jag inte håg. Jag var alldeles nyvaken när jag hörde det här. I Chile har jordbävningar avlöst varandra hela tiden sedan den första ordentliga jordbävningen som var för någon vecka sedan, och dom säger att det är minst lika många döda där som på Haiti, fast det är mer utspritt. Igår läste jag också på nätet att ett gigantiskt isberg lossnat och är på väg mot Australien. När isberget smälter mot varmare breddgrader så kan klimatet bli kallare på norra jordklotet, säger dom. Kommer det här året bli naturkatastrofernas år? Ni som läst i min blogg tidigare kanske minns att jag skrivit om klimatförändringar samt att jag gjort reklam om filmen som visar när jorden går under 2012. Man börjar undra. Man vågar knappt sätta på Tvn längre. Vi i europa får vår beskärda del också av orkaner och stormar som för med sig översvämningar. Frankrike råkade illa ut för inte så länge sedan och vi i Sverige har haft två snöstormar med klass 1 & 2 varningar och jättemycket snö. Undrar om det är fler än jag som börjat bli lite orolig över vart det ska barka hän.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-03-05 06:35:36

Du hade ju problem med scripts förut, om du avinstallerar gimp och skapar ett nytt användarkonto och laddar ner gimp i det nya kontot så ska det gå bättre, och när du har laddat hem scripts så högerklicka och välj öppna sedan flyttar du över dom dit dom ska

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela