Yvonne Johansson

Vårtrött!

Publicerad 2010-03-30 20:34:15 i Allmänt,

Den nya luften som är nu gör att när jag kommer hem efter stallet och har ätit, så somnar jag i soffan. Jag har också en annan sorts värk som jag brukar få när det är fuktigare och varmare ute. Jag blir kännsligare för inflammationer som lätt sprider sig i övriga muskler som kan göra livet surt för en, så man får tänka sig för en eller flera ggr. innan man gör något som man vet att man får ont av. Jag ska ladda hem ett program som heter Sqirlz (hoppas jag skrev rätt nu) där man kan göra mer vattenanimationer. Jag ska bara kolla upp en sak med Vicke först. Jag skulle ladda hem den redan idag men den laddade inte upp på en gång utan man måste välja språk eller land först. Det fanns ingen Svensk "flagga" så jag antar att det få blir den engelska eller den amerikanska. Jag är osäker på att jag verkligen förstod rätt där. Mallen har börjat fälla som en julgran och jag river av honom hår varje dag med en massageborste som ser ut som en plastvante. Ena sidan är försedd med borste och den andra med små plastpiggar som man ger massage med eller borstar av hår. Den är välldigt effektiv och jag köpte den billigt på ÖoB för ett litet tag sedan. Imorgon ska jag ta mig till Granngården och se om om dom har något milt och bra shampo för häst/hund. På sommrarna brukar Mallen börja klia sig mycket och skrubba av sig man och svans. I sommras var han bedrövlig med det. Jag har haft ett jättebra shampo förut som jag fick tag på, på LDL av alla ställen, men shampot tog slut förra våren och LDL har inte sålt några hästprodukter på jättelänge. Försökte med annat shampo i sommras men han fick bara mer klåda av det och skorv, så det var nog för starkt för hans hud. Nu är det ju snart Påsk också och i övermorgon 1 April. Undrar vad för 1:a April skämt dom försöker lura folk med i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela