Yvonne Johansson

Vintern ger sig inte

Publicerad 2010-03-02 20:26:00 i Allmänt,

Jag har inte skrivit i bloggen på ett par dagar. Har känt mig både stressad och hängig. Jag hör ett svichande brus i öronen var dag som jag har haft i många år. Ljudet blir värre när jag hör olika sorts ljud och det är stimmigt omkring och även vid huvudvärk mm. När jag var yngre hörde jag ofta tinnitus ljud i olika ljudnivåer, speciellt när jag blev förkyld eller upprörd. Sedan när jag blev äldre så utsatte jag mig för högt ljud vid rockkonsärer, och jag minns speciellt en gång då jag varit i Mariestad och lyssnat på Treat och ? vad nu dom heter. Jag har det på tungan men det vill inte fram. Namnet dyker säkert upp precis när jag skrivit färdigt i bloggen. Efter den konsären hörde jag knappt något på flera dagar och efter det så hör jag ett svichande ljud hela tiden. Jag har förstått att det är min puls jag hör i öronen för när jag anstränger mig eller blir upprörd så ökar svichandet i takt, men när jag lungnat ner mig så blir svichandet lungnare. I helgen när jag kände mig tung i huvudet så hördes svichandet högre öronen och det var jobbigt att höra oljudet. Kändes nästan som jag hade lite feber också, men jag tog inte tempen. Jag kröp ihop i soffan och vilade det mesta på lördagen. Skulle helst vilja gå i ide just nu och komma fram igen när våren är här med värme och förhoppnings mindre bekymmer. Det kom mer snö i helgen och det är inte roligt att köra omkring på stan. Jag väntar fortfarande på att få fixat det som kärvar i växellådan så jag inte får i ettan och tvåan samt backen ibland. Jag har i alla fall köpt lamellerna och jag ska beställa hem packboxen också. Bilen har varit hyffsad att köra omkring med när det varit ricktigt kallt, men så fort det blev lite varmare igen så började växellådan kärva mer. Troligtvis kan det vara olja som läcker in på lamellen som gör att växellådan inte kopplar ur ordentligt. Har blivit lovad hjälp så fort det blir varmare ute igen. Det är nästan lika kallt i garaget som utanför och då är det inte så roligt att meka med bilar.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-03-04 07:08:55

vad jobbigt med brus i öronen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela