Yvonne Johansson

Forts. på Western Basic

Publicerad 2010-05-02 22:13:54 i Allmänt,

Idag har jag inte varit ute hos Mallen. Nu när han går ute vid betet och det är längre att åka så tar Milles ägare hand om honom. Jag ska åka ut i morgon o kolla hur han har det. Ungefär 2-3 ggr. i veckan brukar jag åka ut och titta till honom. Jag brukar borsta upp honom o kolla allmänt så han är ok. Ge honom en morot också är nästan ett måste. Dom senaste åren har jag börjat och skämma bort honom lite mer med godis men han måste backa först innan han får, eller göra något annat. Om Mille är ute på en motionsrunda så ska jag ta en promenad med honom i omgivningarna, och om jag mår rätt ok i ryggen en dag så ska ta en liten tur i hagen också, tänkte jag. Just nu mår jag lite sämre beronde på att vädret är instabilt. Ena dagen är det varmt och fuktig och nästa dag kallt och blåsigt. Jag tänkte en dag ta lite mer kort på vattnet för att sedan göra lite mer animationer i Sqirl också.
 Jag har varit inne på youtube igen och laddat upp en fortsättning på the basic principles of western riding, så här kommer en snutt som handlar om markarbete. Obs! Att rida western är inte som på film som många tror. Det ligger lika mycket grundarbete i westernridning som i vanlig ridning för att få hästen lydig och mjuk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela