Yvonne Johansson

Jag vill bo på landet!

Publicerad 2010-05-20 18:58:51 i Allmänt,

Nu mår jag så där pyton igen. Varje sommar gör jag det. Känner mig instängd och vill göra så mycket men har inga pengar. Äckligt och klibbigt väder är det också och åskan har man hört på håll nästan hela dagen. Jag fick lite pengar i födelsedagspresent och dom tog slut nu när jag var på Bil allt och köpte tändstift, fördelarlock och rotor, plus en 1liter olja så länge. Får byta all olja och oljefilter senare när jag får hjälp med att hissa upp bilen, men så länge får jag fylla på lite olja så den inte tar slut helt i motorn. Har räcknat ut att bilen drar 1 1/2-2 liter olja om året, och det är väl inte så farligt för en gammal bil på 22 år.
Stack sedan iväg till Mickes kiosk och spelade på lotto + Joker. 22 kr kostade det. Jag kommer inte ihåg när jag spelade lotto senast. Jag är absolut ingen stor spelare för jag brukar stoppa mina pengar i sparbössan till Mallens hovslagare, men nu fick jag ett infall. Kanske för att jag så vansinnigt skulle vilja bo på landet eller kunna unna mig lite nya saker och slippa känna den där knuten man har i magen nästan gämt och ständigt. Jag är uppväxt på landet och det är så rogivande och lugnande där ute plus att man slipper höra ständig trafik och grannar. Usch! Jag kände i bilen idag när jag körde omkring i trafiken att jag nästan höll på att få klaustrofobi. Bilar överallt och människor som sprang omkring. Jag tror det klibbiga vädret gjorde sitt också, att man känner stressad och retlig. När jag dammsög idag så rann svetten så jag fick lägga badhanduken runt nacken igen. som jag brukar få göra på sommrarna. Jag tycker om värme men då ska det vara torr värme och inte regnskogsklibbig värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela