Yvonne Johansson

Jippikaiey!

Publicerad 2010-05-29 22:28:17 i Allmänt,

Här kommer min första animerade och galopperande häst jag gjort. Det var inte lätt ska jag säga att rita rörelserna så att benen och kroppen skulle hamna där dom skulle vara. Jag fick kasta en del papper på vägen men det blev väl ok, men titta inte för mycket på huvudet. Man blir lite omskakad då. Kroppen och benrörelserna blev rundare i sina rörelser. Jag tycker att det är lättare att rita sådana här funny horses. Man behöver inte rita så noga då.
 Jag gjorde en ny, mindre animation som jag tycker jag fick till bättre inne i gimp. Man får vara noga med att sätta bilderna eller penslarna som bilderna kallas, så bra som möjligt så det inte blir hoppigt, skakigt eller ojämnt. Jag får träna på att rita galopprörelserna lite bättre. Bakdelen skulle behöva komma upp i luften lite mer och framdel skulle behöva bli lite lägre. Gångarten är fyrsprång och är det snabbaste gångarten en häst kan springa i.
Här kommer galoppen i slowmotion också. Gonatt på er. Nu ska jag gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela