Yvonne Johansson

Mord igen!

Publicerad 2010-05-17 11:18:23 i Allmänt,

Det har skett en hel del mord i Sverige på sista tiden och senast var i Lidköping i helgen, där jag bor. Jag undrar om det kan bero på att folk mår så dåligt så dom inte kan lägga band på sig och sin ilska, så dom flippar ur helt. Våld har alltid funnits och ibland beter sig människan värre än vad ett djur skulle bete sig. Jag tror det beror på psykisk ohälsa, och om det det sedan finns alkohol eller droger med i bilden så släpper hämningarna helt. 
 Det har alltid funnits psykisk ohälsa i någon form, men samhället är så stressat idag och det föds mer människor än någonsin, samtidigt som alla ska ha jobb, leva gott och göra en massa aktiviteter. Dagens samhälle sätter en oerhörd press på människor och många blir utanför. Både högutbildade som lågutbildade får inga jobb. Alla vill ha det som grannen har och lånar pengar för att kunna köpa den allra senaste prylen. folk lånar så mycket pengar så dom måste låna igen för att kunna betala sina skulder. Och sedan vips så står dom utan jobb på köpet, och så går dom i personlig konkurs.
Man kan skriva hur mycket som helst om varför människor mår dåligt och varför människor begår mord mm. Det kommer bara att bli mer och mer människor på jorden och jag befarar att det bara kommer bli jobbigare och jobbigare att leva om man inte kommer på något sätt att ändra på våran levnadstil.
He! Jag kom på att man kanske skulle ha en viss utbildning i skolan eller så, hur man ska undvika dom olika ekonomiska fällorna man kan hamna i, i livet. Få en bättre vägledning i hur man ska bete sig så man får en bra start efter skolan. Jag har märkt att den generationen som nu föds har blivit välldigt bortskämda med att få en massa saker av sina föräldrar, som i sin tur har fått låna pengar för att kunna köpa saker till sina barn. Sådant leverne kan skapa psykist ohälsa senare i livet, pg. av att barnen försatt sig i en ekonomisk kris.
Nä nu är det slutskrivet om detta. Man blir deprimerad bara man tänker på det. Jag har varit inne i Gimp igen och lekt, och gjort en ny animation. Synd att Vicke har slagit igen sin sida om animationer. Jag kommer sakna den sidan. Jag har visserligen sparat en del istruktioner i datorn, men ibland kommer man på något eget som man vill fråga om. Nu känns det som om man bakar en kaka utan recept, ha ha. Få se vad jag kan koka ihop utan att det blir dumt.

Ha! det ser ut som båten tar sig fram i full snöstorm eller dimma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela