Yvonne Johansson

Nylackad Cheva

Publicerad 2010-05-14 10:21:49 i Allmänt,

Nu har Chevan varit nylackad ett tag och hela våren har listor och annat satts på. Jag har sytt ett överdrag till framsätena och jag ska även försöka mig på att sy till baksätet också. Det är bara så att det döljer alla skavanker så länge för det kostar en slatt att restaurera en 50-årig gammal plåt dam. Hon har en gång rullat på västkusten i USA och när lillbrorsan köpte henne så var allt i originalskick. Lacken var så tunn och solbränd så det fanns knappt någon lack kvar på vissa ställen, och stoppningarna i sätena har torkat sönder så det knastrar och smular sig sönder sig under rumpan på en när man sitter på dom. Det kommer nog ta en del år att pyssla ihop denna dam och spara sina pengar väl så man har råd med det. Här kommer en nytagen bild utanför garaget där den står.
 Här kommer lite andra bilder på gamla bilar som var med på en Cruising i Lidköping förra året.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-05-14 16:58:14

härliga bilar, nu börjar stegen komma upp igen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela