Yvonne Johansson

Teaching a horse to perform a rollback

Publicerad 2010-05-08 10:41:54 i Allmänt,

Jag och Mallen gjorde mycket rollback förr när vi var igång mer i ridningen. Han gör det fortfarande välldigt bra och tycker det jätte roligt, men det krävs stor bakbens styrka så nu för tiden orkar han inte så många. När Mallen inte var inriden än och han sprang och busade i hagen, så snurrade han runt sin egen axel i luften, dvs. både bak och framdel snurrade runt. När jag sedan började träna rollback så började han själv göra rollback i hagen när han busade. Han upptäckte väl att det var så mycket enklare och han kom snabbare iväg igen om han svängde runt så.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-05-08 11:17:40

Nu har jag ett steg inne i min blogg om blixtrar

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-05-08 16:31:39

Svar; Ja, du kan öppna en bild som du har gjort i sqirlz och så gör du ljuseffkterna på dom sista 10 lagren och sätter in blixtar där du känner för det

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-05-08 16:59:20

ta en titt i min blogg nu så förstår du vad jag menar

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-05-08 17:28:04

Lycka till nu och ha en trevlig kväll

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela