Yvonne Johansson

Tog en tur ut till Mallen idag

Publicerad 2010-05-06 18:12:48 i Allmänt,

Och Mallen kom springande så fort han såg mig. Det var väl för att han visste att han skulle få morötter förståss :) Jag kunde inte låta bli att sedan ta en liten ridtur runt i hagen, för att testa hans mammas hackamore som jag alldrig ridit honom med förut. Man fick rida med välldigt lösa nästan hängande tyglar i början, för så fort jag tog lite i tyglarna så reagerade han med att fara upp med huvudet. Jag skulle också haft ett par western tyglar som är lite tyngre, precis som reptyglarna jag har som är gjorda av hästtagel. Man kan rida neckreining lite bättre då, dvs. man lägger yttertygeln mot halsen så hästen svänger undan för trycket. Mallen svängde runt rätt bra ändå. 
Jag red bara ca 5-10 min. Det räckte. Jag mår inte så bra i mina muskler och Mallen är inte ricktigt ok han heller. Han blev välldigt svett trots den lilla turen, men solen ligger på rätt bra i den hagen och Mallen har rätt mycket vinterpäls kvar. 
 Jag red lite sidpass och små volter i skritt. Sedan tog jag lite galopp uppför backen som finns i hagen. Ryggade sedan uppför i backen. Det är en bra träning för bakmusklerna och ryggen, och jag tror Mallen tycker om det för han ryggade snabbt uppför. Obs! Om ni läst det här förut och läser om det, så har ni säkert upptäckt att jag ändrat om det några ggr. Jag var så trött när jag skrev det här och ögonen sved så jag kunde inte fokusera mig ricktigt på vad jag skrev. Jag damp i sängen (soffan) igår kväll med kläderna på. Kanske det var bäst så ändå för annars vet jag inte ricktigt hur jag mått i musklerna på morgonen. Har knutar i musklerna överallt och är stel. Så nu ska jag ta en ricktigt het dusch på morgonkvisten så jag förhoppningsvis ska må lite bättre igen.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-05-07 06:20:58

ja, det var nog morötterna som lockade, jag hoppas att du får en fin dag nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela