Yvonne Johansson

Training your horse to spin pt. 3

Publicerad 2010-05-07 20:46:49 i Allmänt,

Se föregående film innan du ser den här. Obs! Det är vicktigt att hästen kan neckreining innan man börjar med att träna spinning. Ett par tunga westerntyglar är också a och o, det hjälper hästen att känna bättre när tygeln läggs mot halsen. Så här långt har inte jag ricktigt kommit med Mallen men jag har lyckats för lite snurr på honom i mellanåt så vi har kommit ett varv i spin. Jag har ridit mycket rollback med honom så när vi snurrat runt ett halvt varv så tror han att det är färdigt och vill sätta iväg i galopp igen. 

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-05-08 06:34:27

jag skulle rammla av på en gång om jag provade

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela