Yvonne Johansson

Tur man har datorn

Publicerad 2010-05-13 16:10:10 i Allmänt,

Tur man har datorn för jag har tråkigt. Jag har varit inne i Sqirlz och Gimp igen och gjort mer blixt o regn animationer och denna gången fick mormors gamla stuga från Bohuslän vara modell. Stugan byggdes på 1860-talet och då fanns det tillhörande ladugård och andra mindre byggnader med. Men nu vet jag faktiskt inte om stugan finns kvar efter all snö som kom i vintras. Mormor ärvde den av en släckting när jag var nästan nyfödd och hon sålde den när jag var i 10-års åldern.
 Stugan låg i mellan 2 höga bergknallar, så när åskan gick så smällde det nåt så fruktansvärt pg. av bergknallarna så jag blev totalt vettskrämd och ville därifrån. Det lät som om hela jorden skulle rämna. Hemma i Lidköping som ligger i kanten på Vara slätten så lät åskan långt ifrån så hemskt. När åskan inte gick så brukade jag roa mig med att skrika och ropa ord, för det ekade så skojigt mellan bergen. Tänk då när åskan gick vad det ekade och small då.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-05-14 05:50:38

det blev en fin bild igen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela