Yvonne Johansson

Blyertsteckning av en stegrande Arab

Publicerad 2010-11-10 18:16:06 i Allmänt,

Har suttit och ritat av en stegrande arab från en gammal plansh från easy rider. Och det har tagit lite tid och välldigt mycket koncentration. Har plitat på den då och då för ögonen går i kors efter ett tag och det känns i ryggen om jag sitter för länge. Tyvärr fick jag inte med hela pållen för jag upptäckte att papperet räckte inte till. Jag ställer välldigt höga krav på mig själv när jag ska rita av en sak så jag föredrar att rita fritt utan att titta på nånting. Den här hästen var en fux hingst med skinande hårrem och stora spelande muskler. En ricktig body builder och en fröjd att se på. Det finns inget som är så fint som en välmusklad och trimmat fullblod. Det är min smak av häst att titta på, men den typen av häst brukar vara fulla av liv och energi, och känsliga av sig, oftast. Mallens pappa var vältrimmad och hade en skinande hårrem när jag såg honom. Fast han hade tappat lite muskler då när jag såg honom. Han hade inte blivit tränad eller riden på ett bra tag, sa ägaren. Obs! Jag har inte ritat av en häst på åratal, kanske på över 20 år tror jag. Jag har känt mig så stressad inombords och inte kunnat koppla av ordentligt. Att rita av en sak är ung. som att lägga ett pussel, tycker jag. Alla bitar ska passa ihop, och det kan vara välldigt svårt om man inte har dom ricktiga ögonmåtten i skallen. Tack vare bordstaffliet jag köpte och en bra blyertspenna och ett papper man trivs med och som det går att sudda på utan att det blir bestående märken kvar, så är det mycket roligare att rita. Men det viktigaste är tålamod, och det har inte jag. Jag lyckades i alla fall plita ihop den här hästen. Synd att inte bakbenen fick plats på papperet. Jag får öva mer, så är det bara.

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-11-15 20:26:09

Vad fint du målar =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela