Yvonne Johansson

Blyertsteckning av Mallen

Publicerad 2010-11-21 22:23:14 i Allmänt,

Äntligen efter mycket plit har jag fått färdigt blyertsteckningen. Jag har verkligen ansträngt mig och därför tog det tid. Det var vissa delar som ögon, öron och mule som var svårast att få rätt storlek på. Jag hade flera bilder av samma bild och tittade på. Jag förstorade upp originalbilden, sedan när jag ritade så gjorde jag den än en gång större. Därför stämmer inte skuggorna på bilden ricktigt från fotot som jag tagit med här. Ju större en bild blir så blir skuggorna ljusare och annorlunda. Hoppas ni ändå tycker det är likt min lilla Malle.

Kommentarer

Postat av: Emilia

Publicerad 2012-04-12 15:29:50

Jätte bra målad! Skulle inte göra det bättre själv. Mulen var ganska stor, men det gör inte så mycket!

Svar: Mallen såg sådan ut :) När det är tecknat och det är inte i färg, så blir det lite annorlunda.
Yvonne Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela