Yvonne Johansson

Gamla teckningar

Publicerad 2010-11-09 11:56:37 i Allmänt,

9/11 2010 är det full snöstorm. Undrar hur den här vintern kommer bli när det börjar så tidigt. Jag skrev i bloggen tidigare förra månaden att det redan snöat. Har rotat lite i bråten hemma och hittat gamla teckningar som jag gjort för minst 20 25 år sedan. En blyertsteckning med en stegrande häst gjorde jag i skolan 1982. Har scannat av bilderna för skojs skull. Det är roligt att jämföra gamla teckningar mot nya och se hur ens stil har förändrat sig, och ju mer man ritar ju bättre brukar det ju bli. Jag har alltid haft lättare att rita hästar eftersom jag bara haft hästar i huvudet, så jag får väl börja träna lite mer att teckna människor. Jag har en vän i Australien, och när han tittade in på min bloggsida så ville han att jag skulle rita av honom. Får se vad för bild han skickar mig. Portträttet kanske dyker upp här, vem vet.
Jag hade välldigt stor fantasi som yngre och läste mycket fantasyböcker mm. Ni märker det på bilderna, ha ha.

Den sista teckningen med den stegrande hästen gjorde jag i skolan 1982. HU va länge sedan det var.

Portträttet med soldaten från 1700-talet är avritad medans tomten o mössen kommer från mig själv.

Många kanske inte vet det, men Oswald som figuren ovan heter är föregångaren till Mickey Mouse. Walt Disney ritade den här först av alla av hans Disney figurer.

Spindemannen ritade jag av när jag gick i skolan. Det är ett hiskeligt busväder ute idag och jag ska nog bara gå ut och vända bilen sedan. Men nu ska jag gå och äta ungnspannkaka och sedan ska jag dammsuga färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela