Yvonne Johansson

Inget väder för frusna människor idag

Publicerad 2010-11-17 16:09:19 i Allmänt,

Det är inte jättekallt men det är råkallt. Det är jobbigt att välja kläder i sådant här väder för om man går in i en affär så kokar man och sedan när man går ut så fryser man. Jag tog en liten liten cyckel tur till Ria second hand där jag köpte en ram för 20 kr. När jag sedan cycklade därifrån så började jag frysa för jag att jag blivit varm och svett, och jackan jag hade var för tunn sedan för att hålla mig varm ute. Inte bra för mina stackars ryggmuskler. Jag får ta en tjockare jacka nästa gång och ta av mig den inne i affären istället. Alldrig lär man sig. Jag håller fortfarande på med teckningen på Mallen. Jag ritade knappt något igår och jag ritar bara kortare stunder när jag blir inspirerad. Det blir inte bra annars och jag vill att bilden på Mallen ska bli bra. Jag tog en tur förbi stallet igår, när jag hämtade spån till Burre i Örslösa. Man får en stor sopsäck hyvlat spån för 15 kr på sågverket där. Det var folktomt i stallet men jag gav Milles några äpplen. Tyvärr hade jag glömt mina stövelsockar hemma. Annars hade jag klampat ut i hagen och hämtat någon häst, hi hi. Obs! Stövlarna är några storlekar stora för mig så jag har ett par tjocka specialgjorda sockar i thermo tyg som fyller ut stövlarna. Det är Armé stövlar jag har som är inköpta från ÖoB. Jag tog några kort på Milles och så tog jag ett kort på Smillan hemma. Jag höll fast henne på rygg, och det var inte populärt. Det är en foto tävling i NLT Nya Lidköpingstidningen, där dom utser en Lusekatt på Lucia. Man skulle Sms:a in en bild på sin katt och man kunde vinna 500 kr i presentkort från Djur & Naturbutiken. Jag skickade in bilder på bägge mina katter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela