Yvonne Johansson

Måste vila armen

Publicerad 2010-11-15 11:12:42 i Allmänt,

Som vanligt vid den här årstiden så får jag problem Höger underarm, förmodligen är det pg. av skadan i armabågen. När jag sitter vid datorn och klickar mycket så blir det värre så nu måste jag vila armen från musen ett tag. Underarmen och fingrarna har svullnat och den känns som en stoppad korv. Jag håller på att rita av Mallen också men det känns inte farligt i armen att hålla mjukt i en penna. Däremot är det jobbigt att koncentrera sig så hårt på att alla streck och skuggor ska stämma och det blir ett himla suddande. Bilden jag ritar av är ett vanligt litet fotografi som jag gjort lite skarpare i datorn innan jag skrev ut den. Sedan när jag ritar av den gör jag den mycket större, och det är svårt. Som tur är så är papperet suddvänligt och jag använder en mjuk och mörk blyertspenna, så jag behöver inte trycka hårt med pennan. Det kommer ta lite tid med att göra den färdig, om jag inte får totalt fnatt och helt missnöjd med den så den hamnar i papperskorgen innan, hi hi. Nä nu får jag sluta skriva. Min underarm blir än värre när jag skriver. Underarmen ligger och trycker mot bordskivan och då svullnar fingrarna upp som prinskorvar. Det är nog pg. av lite cirkulationsbesvär i armen. Det är brosk ivägen i armbågen som stör. När jag precis fått skadan och jag efter sju veckor fått gå med gipsskena, så upptäcktes brosket när dom tog bort gipset. Läkaren sa till mig att man kunde operera bort det, men risken var stor att jag istället skulle bli helt strakarmad istället.

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-11-16 18:11:09

Men du målar verkligen fint och jag skulle med vilja kunna måla så fint =)



Svar: Min dotters ponny är snart 2år och han är av rasen welshponny.

(så det är ingen welsh mountain.)

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-11-16 18:16:45

Alltid tråkigt att ta bort en häst alltså en vän.

Tänker på dig. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela