Yvonne Johansson

Nu snöar det igen

Publicerad 2010-11-20 01:10:08 i Allmänt,

Och jag spår att det kommer bli en lång lång kall och snöig vinter. Jag vet inte senast som det har snöat så tidigt här nere, men det har redan snöat 2 ggr tidigare i höst, 1:a gången i oktober redan. Jag skrev en notis om det i bloggen. Klockan är 00:45 Lördag 20/11 2010 och jag ska gå och lägga mig snart. Det är bara lite tandborstning först som måste göras. Under fredagen så var jag och bytte till andra dubbdäck, och när jag var på väg hem så upptäckte jag att högra bromsoket kärvade. Det hade jag inte känt med mina gamla däck på så vem vet hur länge jag har kört så. Dom nya däckena verkar vara mycket mjukare i gummit och lättare. Jag har ingen servo på bilen så när jag får på sommar däck så blir bilen trögare att ratta. Men så fort jag fått på vinterdäck så blir det lättare, men med dom här däckena jag fick på nu så blev det plötsligt ännu lättare och det blev lite för otäckt tyckte jag. Jag brukar pumpa upp mina däck upp till max tryck för vad det ska vara i ett bildäck så att det blir lättare att ratta, men efter lite provkörning med dom nya däcken så beslöt jag mig att åka och få ur lite luft istället så det skulle kännas stadigare att styra. Att bilen började dra åt vänster kraftigt så fort jag bromsade gjorde ju inte saken bättre när det var så lättstyrt. Jag ringde till Torstensson som hjälpte mig förra helgen och om det är bra väder på söndag så skulle han hjälpa mig. Jag skulle leta upp mina gamla broms ok från mina gamla Sierra sa han, och så skulle vi byta ok. Det roliga är att på min gamla Sierra så brukade alltid vänstra oket kärva, men på den här bilen så är det den högra. Han tyckte då att vi skulle sätta dit det högra oket från min gamla bil eftersom den verkar vara i bättre skick. Hoppas bara nu att jag inte slängt dom. Jag har sparat en himla massa delar från min gamal Sierra i källaren, som kan vara bra att ha, och jag har för mig att jag tog tillvara på bromsokena också. Får kolla upp det under lördagen men nu ska jag hoppa i bingen, eller snarare i soffan för att sova. Goonatt på er. Ups! Det blidde inte någon bild till det här avsnittet. Jag har alla mina bilder på USB minnen och jag tog inte och stoppade i någon av dom när jag satte igång datorn, och nu orkar jag inte sätta i någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela