Yvonne Johansson

Systemfel i datorn.

Publicerad 2010-11-30 15:52:29 i Allmänt,

Jag har skrivit i bloggen tidigare att USB minnena krånglat och att nu scannern också börjat å strula. Jag har ringt till Canon support och och fått lite hjälp därifrån, men det hjälpte inte. Dom trodde till sist jag fått virus i datorn för scannern kunde det absolut inte va fel på. Packade då ihop scannern och drog iväg med den till El Giganten och förklarade vad det var för fel, nämnde då samtidigt att bilderna på USB minnena förstördes i mellanåt, och då sa dom att det måste vara ett system fel i datorn. För att rätta till datorn så måste den avinstalleras, d.vs. tömma den på allt innehåll, rensa den tom och sedan installera om allt igen. Det skulle gå på mellan 500- 1000 spänn. Vet inte om datorn är värd det. Jag köpte den för 2 sommrar sedan för 800:- spänn. Jag får köra med datorn tills hela systemet pajar ihop. Scannern är ok och kommer inte till skada sa dom och jag kan spara mina bilder och dokument på Spara Smart på comhems hemsida. Under tiden får jag väl hålla ögonen öppna efter något bra erbjudande om en ny dator. Jag håller på att spara pengar för fullt för att kunna köpa det jag behöver till bilen. Bilen måste gå i första hand. Jag har en jäkla tand som strular också. Jag bet av en ordentligt i höstas som jag fick laga akut. Det kändes bra i början men nu har det börjat ila som attan och imellanåt så värker det även. Halva tanden rök med när jag bet av den. Just nu känns det lite jobbigt och jag skyller mycket på vädret. VARFÖR SNÖN O KYLAN KOMMA SÅ TIDIGT?

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-11-30 17:53:23

Gå in på denna sida och scanna darorn

http://onecare.live.com/site/sv-se/center/whatsnew.htm

Postat av: Yvonne Johansson

Publicerad 2010-11-30 19:31:23

Tack för tippset. Jag har Windows internet explorer 8 och jag kan nog inte köra det programmet. Jag har sökt igenom datorn även efter virus och han har inte hittat något virus heller. Det ska vara ett bra virusprogram med brandvägg. Jag fick in Trojaner i datorn en gång och då satte det igång och tjuta ordentligt så jag höll på att hoppa av stolen. Senare var jag inne på en sida som antivirus systemet varnade mig på en gång för.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela