Yvonne Johansson

Thelwells härliga hästar.

Publicerad 2010-11-01 21:20:46 i Allmänt,

När jag var liten så fick jag ett album med thelwells härliga teknade hästar av Dagmar på truveholm, Majas Farmor. Maja var en barndoms vän som var 2 år äldre än mig men som samtidigt lärde sig rida på Bölaholm. Hon bodde hos sin farmor som ägde Truveholm i Truve utanför Lidköping, inte långt ifrån Dyängen där jag bodde. Min mormor skjutsade oss varje vecka till ridskolan. Dagmar var jättesnäll och jag blev bjuden ofta dit, speciellt när Maja fick en egen ponny, Mishou, en welshponny. Senare blev det två st hästar, Mishou och Prille som var en liten häst. Maja var som en storasyster för mig och jag undrar ofta vart hon tagit vägen. Dagmar är död sedan några år sedan och Truveholm är såld. I vilket fall som helst så har jag kvar albumet hon gav mig plus en leksaks häst som ska föreställa en av thelwells teknade ponnys. Jag har scannat av lite roliga bilder ur albummet och tyckte det vore roligt att få visa dom här. När jag ritar hästar själv så har jag blivit välldigt inspirerad av hans funnie ponnies och som ni kommer märka så liknar mina och hans hästar lite varandra.


Visst är bilderna söta. Jag ska lägga in fler bilder längre fram. Här kommer en animering på en häst jag har gjort.


Obs! thelwells hästar kanske är lite rundare men han har gjort många varianter av roliga ponnies.


Hoppas ni gillar dom, jag har fler på lager.

Kommentarer

Postat av: Ett tips ang. "Maja"

Publicerad 2011-09-30 13:37:34

Hej!

Det är den här personen du undrar lite över var hon finns idag. Jag vet att det här är Dagmar Örneheds barnbarn. Hon gifte sig med en kille, Mike De Roos....Hoppas att ni får kontakt. Dagmar var min faster....



Förnamn: Maja Marie Ellinor Katarina

Tilltalsnamn: Marie

Efternamn: De Roos



Folkbokföring

Gatuadress: Trappebergsvägen 23

Postnummer: 176 75

Postort: Järfälla

Kommun: Järfälla



Födelsedata

Födelsedatum: 1964-03-04 (en onsdag för 17 376 dagar sedan)

Ålder: 47 år (och 209 dagar)

Födelsedag: 4 mars (en söndag om 156 dagar)



Övrigt

Civilstånd: Ogift


Svar: Jag har inte hittat henne än, trotts tipps om var jag kan leta efter henne.
Yvonne Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela