Yvonne Johansson

Besatt av scrapbooking

Publicerad 2010-10-10 12:06:14 i Allmänt,

Jag får nog ta och lugna ner mig lite nu, men att scrapboka är nog ett sätt för mig att sörja. Jag har välldigt svårt att slita mig ifrån "pysslet". Alla minnen kommer upp när man ser bilderna och man vill att det ska bli så fint som möjligt. Jag får nog ta och göra ett minnesalbum med mina katter också, längre fram, hi hi. När jag intsallerade scannern så följde det med en webbsida full med högkvalitativt, kostnadsfritt material som är färdigt att använda, och jag har hittat och laddat hem jättefina mönster, bokstäver och annat att använda när man scrapbokar. Det är bara att skriva ut det sedan och klippa till det. Obs! längre fram när jag lugnat ner mig med scrapbookingen så ska jag börja göra lite animeringar med hjälp av scannern.
Ni som gillar hästar kanske vet att det är VM i ridsport nu. Finalen går alldeles strax så jag ska ta och titta på det. Igår såg jag på fyrspannskörning ute i terängen. Vilka cola hästar dom har som inte blir uppjagade eller skrämda när dom hamnar snett eller fastnar med vagnen i något hinder. Jag undrar om det någon gång har hänt i sådana här höga klasser att någon häst ändå blivit skrämd? Jag har kört en del travhästar som ung och min första egna häst, Big noice som var en travhäst. Jag köpte honom som 2 åring. Han skenade alldrig med mig, men en gång hann jag alldrig upp i vagnen för än han stack iväg. Han hade skenat så många ggr för den förra ägaren så jag fick köpa honom billigt på avbet. Jag skulle ha honom som ridhäst, hade jag tänkt, men jag körde honom i början eftersom han var för ung för att ridas. Men jag slapp i allafall vara med om någon skentur, som tur var. Man har inte så stor koll på dom när man sitter i en vagn bakom dom. Det är vad jag tycker. 
Om min ekonomi skulle bli bättre längre fram, på något sätt, så skulle jag vilja ha en liten Welsh ponny att köra omkring med och pyssla med. Men jag kanske kan hitta en annan häst så länge som jag kanske kan få köra omkring med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela