Yvonne Johansson

En idé

Publicerad 2010-10-04 12:04:14 i Allmänt,

Jag har kommit på en idé som kanske kan bli en ny hobby, och kanske en hobby som kan löna sig lite, om jag har tur. Jag hittade ett företag på nätet som finns i Kvänum, som trycker upp vykort mm. Jag ringde dit för att kolla vad det skulle kunna kosta att trycka upp några. Det visade sig kosta ca 3 :- kortet och minsta beställning var på 100 st. Jag kunde inte låta bli att berätta mitt livs historia, ha ha, nästan i alla fall. jag sa att jag tyckte om att fotografera djur och natur men hade ingen digitalkamera än och jag försökte hitta en ny hobby, så varför inte testa att trycka upp lite vykort av någon bra bild man fick, och sedan sälja dom vidare. Han sa att det var många som gjorde så och tyckte det var en bra idé. Om man fick en bra bild av en speciell plats så kunde man gå vidare med bilden till närmaste ställe där dom sålde vykort och fråga om dom ville ha bilden och sälja den som vykort sedan till dom. Vykort nu för tiden kostar runt 10 :- st och om bilden säljer så kan man få in en liten slant. Här är adressen till vykortsfabriken så kan ni kolla in stället själva lite, www.vykortsfabriken.se/ Så nu är det väl bara att börja spara så mycket man bara kan så man kan köpa sin första digitalkamera då, hi hi. Nä jag får ta tag i lite andra saker först som är viktigare just nu, men kanske till våren. Våren är en fin period att börja ta bilder på också. Här kommer lite bilder som jag tagit med mobilkameran, och som jag ibland önskat att jag tagit med en digitalkamera för att skärpan skulle ha blivit bättre. Obs! finns det någon som kanske skulle kunna tänka sig att köpa någon av dessa bilder om dom fanns på vykort?

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-10-04 18:40:45

Jag tycker att du ska satsa på din ide, ha en fin kväll nu

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-10-05 10:09:41

Jag skulle kunna tänka mig att köpa fler av dom, båten och hästarna tycker jag om

Postat av: Yasmine

Publicerad 2010-10-05 10:46:26

Vilka mysiga bilder :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela