Yvonne Johansson

Ett tipps!

Publicerad 2010-10-03 11:21:04 i Allmänt,

Ni som läst i min blogg förut så vet ni att jag brukar ta en massa bilder med min mobilkamera. jag har ingen digitalkamera och jag har länge velat ha en. Jag tänkte att jag längre fram, när jag fixat det jag behöver först, börja spara till en digitalkamera, så igår googlade jag lite och hamnade på en yrkesfotografs sida där han visar sina bilder och även säljer dom som vykort och mycket mera. www.jamtlandsbilder.se/ är adressen dit. Hans bilder är jättefina och man blir alldeles sjuk när man ser vilka fina naturbilder han har. Jag kunde inte låta bli att skriva och fråga vad för sorts kamera som var bäst för en nybörjare som jag att använda. Det finns ju massor att välja på och man vill ju ha en så bra och lättanvänd kamera som möljigt, och som inte kostar skjortan. Jag fick hans svar idag och ni som tänkt skaffa en digitalkamera så skulle en canon powershot kompaktkamera vara en av dom bästa, och den modellen finns under 1000:- lappen. Canon och Nikon kamerorna brukar ungefär 90 % av alla yrkesfotografer använda, fast dom använder dom mer avancerade och dyrare modellerna. Canon powershot modellen under 1000:- lappen hade ändå liknande kvalite som på dom dyrare, och så var den välldigt användarvänlig. Här är adressen till sidan där man kan köpa just den här kameran. http://www.cyberphoto.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela