Yvonne Johansson

Fy på mig!

Publicerad 2010-10-15 11:39:03 i Allmänt,

Om jag ska cyckla ut en sväng så får jag hålla mig ifrån affärerna. Tog en cyckeltur igår och passade då på att gå in i en affär för att fråga vad som kunde vara för fel på datorn eftersom det krånglar med USB minnet. Troligt vis är det något fel på USB minnet gissade expediten, och medans jag var där inne så kollade jag vad färg kostade till scannern. Det visade sig vara 20 % rabatt på färgen, och det var bara rabatt just igår. Det blev 50 - 60 kr billigare, och där stod jag i kvalet som valet. Jag köpte färgen till slut, och ett nytt USB - minne eller cd skiva till datorn får jag skaffa nästa månad. Som tur är så kan jag spara mina dokument på comhems sida där dom har en gratis backup för com hem användare. Nä nu får jag låta bilen stå och inte köra omkring i onödan för nu har jag inte många hundralappar kvar och jag måste spara till vinterdäck. Efter att ha fått hålla stenhårt i börsen i flera år så har jag nog blivit lite köpsprallig.  Senare idag så ska jag åka ut till stallet en sväng och mocka Milles box och klappa upp honom lite. Milles ägare hade lite annat att göra idag. Obs! Jag har fortfarande inte fått sålt hästtäckena jag satt ut till salu, men jag hoppas snart. Om någon läser det här som kanske skulle behöva ett eller två nya vinter täcken så hör av er. Ett av täckena är alldrig använt. Det är ett Himalaya vinter utegångstäcke, nypris 439:- Nupris 400:-. Det andra är ett stall/thermotäcke täcke, använt endast några ggr. Nypris ca 250:-, nu pris 150:- Bägge två är i storleken 135cm. 
Här kommer åter en liten filmsnutt på Mallen när han som ett åring gick på hingstbete. Han blev kompis med en äldre prickig hingst där, som ville ha honom för sig själv. Hingsten var lite utstött från gruppen och passade på att fånga upp Mallen när han släpptes ut som sista häst på betet.

Kommentarer

Postat av: maria b

Publicerad 2010-10-15 23:41:29

hej yvonne

kul att se dom olika filmerna du lagt ut på mallen!

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela