Yvonne Johansson

Nostalgitripp

Publicerad 2010-10-21 12:57:00 i Allmänt,

Jag vill bara säga först ATT DET SNÖAR FÖR FULLT UTE JUST NU. 21/10 2010 så vräker den första snön ner.
Jag håller samtidigt på att scanna lite gamla bilder, och det kanske är bäst att göra det innan bilderna försvinner helt. Dom är skamfilade och solblekta och det vore ju synd att dom blev förstörda. Många bilder har också försvunnit genom åren.

Här är jag som bebis 1966. Mormor eller Astrid som hon hette är ung. lika gammal som jag är nu. Det skiljer 20 år emellan mig och mamma och 40 år mellan mig och mormor, så hon är 40 år på bilden.

Här är jag igen med någon som kallades för Gnidde. Det står så i alla fall på baksidan av kortet.

Här är jag framför Isac, mormor till höger och Axel till vänster. Och så Lotta som Folkwagnen hette. Jag döpte alla mormors bilar när jag var liten. Vi var på semester i Dalarna har jag för mig. Rosa syns inte för det är hon som håller i kameran. Tänk att vi alla åkte i den lilla bilen i sommarvärmen.
Här är Axel, Rosa och Isac i stugan vi hyrade i Dalarna. Jag har för mig det var i dörröppningen som vi satte upp en gunga som jag gungade på.

Mormor sitter och skriver ett brev hem till min fostermamma Alice, från Dalarna där vi semestrade.
Här jag lite yngre i slutet på 60 talet. Jag och mormor på västkusten och campade. Mormor är född i Dingle och hon fick ärva en stuga som hon hade sedan i flera år.

Jag och mormor igen på västkusten. Tänk att jag var en lintott som liten.

Kommentarer

Postat av: Filippa

Publicerad 2011-10-07 17:05:55

oh vad snygga bilder du borde täckna en serie och du borde spela ett spel som heter se.howrse.com det är ett jätte roligt spel

Svar: Ok! Ska försöka komma ihåg webadressen :) Jag har en gammal xp, så den orkar inte med avancerade spel.
Yvonne Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela