Yvonne Johansson

Nu är färgen slut

Publicerad 2010-10-14 12:21:35 i Allmänt,

Så nu får jag hitta på något annat så länge. Igår upptäckte jag att bilder jag scannat och sparat på USB minnet inte längre går att öppna där. Vet inte om jag sparat ner dom rätt men datorn talade om att bilderna var filskyddade. Det finns en hel del scannade bilder kvar på USB minnet, men jag ska testa att animera en av bilderna igen senare. Jag gjorde en animation på Mallen med snö tidigare och det går inte få fram animationen. Den finns där på USB minnet men när jag klickar på filen så är det bara ett kryss som visar sig. Flera av dom scannade bilerna är det likadant med. Jag kunde inte heller spara ner filmer från mobilen längre. Dom gamla filmerna kunde jag titta på, men dom nysparade filmerna kan inte visas där. Däremot kan jag titta på dom om jag sparar ner dom i mappen mina filmer/videos. Jag har alldrig sparat ner någonting på Cd förut. Jag ska nog ta och göra det när jag fått in lite mer pengar. Jag ska höra efter hur det funkar med filskyddade filer och hur man sparar ner dom. Jag hittar inga instruktioner om det i handboken till skrivaren. Man vill ju spara ner sina bilder och andra filer så man kan nå dom igen om man skulle byta dator, eller om datorn skulle gå sönder.
Här kommer en bild som Rebecka min brorsdotter har tagit med sin kamera. Jag ändrade lite på den och satte en ram runt den. En liten minnes bild av mig och Mallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela