Yvonne Johansson

Nu måste jag behärska mig

Publicerad 2010-10-05 10:49:35 i Allmänt,

Nu måste jag verkligen lugna ner mig lite. Det är så mycket som jag skulle vilja, och behöver ha så nu får jag ta det lite lugnt med att handla. Igår kunde jag inte låta bli att skicka efter en scanner/skrivare från elgiganten. Jag köpte den billigaste för 399 kr, men den fanns inte i Lidköping utan jag fick skicka efter den. Den fanns i Trollhättan visserligen med där kostade den 599:-. Om jag skulle åka dit och köpa den så skulle det gå på allt som allt runt 800:- med resan. Om jag skickade efter den så blev det ca 200:- billigare. Den var inte komplett i paketet utan man fick köpa till en USB kabel så man kunde koppla den till datorn. Så med porto och USB kabeln blev det ca 600:-. Jag tänkte senare, när allt har lugnat ner sig och jag fixat till bilen och köpt det jag behöver till den, så ska jag köpa en Canon powershot kompakt kamera. Eftersom det är samma märke så kan jag koppla ihop kameran och skrivaren direkt med varandra sedan, utan att behöva gå in i datorn. Jag kan då direkt föra över bilder från kameran till skrivaren och skriva ut dom på fotopapper. 
 Jag har ute Mallens två täcken till salu också. Täcken som han knappt använt. Jag har fått två svar men dom vill att man skickar täckena till dom fast jag skrivit i annonsen att dom får hämta dom, men förr eller senare ringer det väl någon som inte bor så långt bort.
Jag håller just nu på att leta efter 4 fräshare vinter däck till bilen. Mina gamla har varit i drift i runt 12 år, och det finns inte så mycket dubb kvar. Dörren ska också fixas till och lackas om, samt underredet tecktylas, men jag har stoppat undan pengar för det ändamålet. och sedan måste jag börja spara till nya fjädrar och stötdämpare fram.

Så här ser Allt i ett skrivaren ut. Den är inte så stor men det är bara bra för min del, för det är lite trångt hemma hos mig. Den skulle vara användarvänlig precis som kameran jag tänkt köpa.

Kommentarer

Postat av: Yasmine

Publicerad 2010-10-05 23:34:01

Jaha :) vad roligt att du gillar dom :)

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-10-06 09:46:16

Vad kul för dig att du äntligen får en scanner, nu kan du göra så mycke mer med dina kort o bilder. ha en fin dag nu

Postat av: Yvonne

Publicerad 2010-10-06 12:12:19

Kul för dej att få en scanner.Man kan göra mycket med egna foto.Ha en bra dag!

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-10-07 07:44:30

Svar: Ja, det är en bra kamera

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela