Yvonne Johansson

Rikslarm över Sverige idag, pg. av terrorhot

Publicerad 2010-10-01 09:42:37 i Allmänt,

När jag såg på Tv4 nyheterna i morse, så kom det in ett medelande mitt i nyheterna om att säkerhetspolisen utlöst rikslarm idag pg. av plötsligt ökad terrorhot mot Sverige. Undrar vad eller vem ligger bakom det terrorhotet? Och jag undrar också på vilket sätt hotet kommer, om det skulle slå till. Hörde även på nyheterna att Eu hade haft något möte om att hotet om intrång på nätet hade ökat och var större än någonsin. Hackers kunde koppla ihop flera hundra privata hemdatorer som ingenting, till ett nät, och gå in och på privata konton och flytta över pengar och även ta över andras identiteter, utan att vi vet om det. Så jag undrar, på vilket sätt kommer terrorhotet slå till. Ute på gatan eller genom ens hemdator?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela