Yvonne Johansson

Stackars Burre!

Publicerad 2010-10-27 13:27:38 i Allmänt,

Tidigare i bloggen skrev jag att mitt marsvin Burre fått en jättestor svullnad under hakan. Om han inte blivit förkyld en andra gång så skulle jag tagit honom till veterinären för att kolla vad det var. Jag hittade inget sår någonstans men poff en dag så sprack bulan. Jag hade buren inne i rummet så han skulle slippa drag när jag öppnade ut till balkongen, så när jag satt vid datorn så kände jag en söt äcklig lukt plötsligt. När jag sniffade runt i lägenheten så upptäckte jag att den kom från Burre och såg att en vitgrå sörja ligga utsmetad här och där, och Burre spinga runt lite förvirrat. Stackars Burre vad ont han måste ha haft. Det var massor med var, minst 2 dl säkert. När jag opererade mig för blindtarmen så blev såret inflammerad efter att stygnen tagitsbort. Jag fick feber. När läkaren stack hål så stank det i hela rummet och han sa att det var flera dl var som rann ut. Till Burre gjorde jag gjorde iordning koksalt lösning och använde en spruta. Jag klämde ut en massa var som fick rummet att stinka gräsligt så jag kände mig illamående, så sprutade jag in koksaltlöstning och tryckte ut så mycket jag kunde tills bara blod och koksaltlösning kom ut. Jag har hållit på med det i två dagar nu och nyss när jag kollade Burre igen så hade ett nytt hål uppkommit. Svullnaden har i alla fall gått ner och jag hoppas jag kan fixa det här utan att behöva åka till veterinären eftersom han fortfarande har snuva. Har alldrig haft ett marsvin som fått sådant här förut, men jag har läst om det på nätet att dom kan få bölder. Han är snart 6 år och det är ett gammalt marsvin, men jag har haft ett som blev nästan 10 år som jag blev tvungen att avliva för att tänderna började strula.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-10-27 19:00:58

då hoppas jag att han blir bra fort nu och att du får en fin kväll

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-10-30 08:39:01

Tittar in och önskar dig en trevlig helg

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-10-30 20:37:42

Svar: Om du ritar bilder på vanligt papper så kan du scanna in dom som bilder och sedan använda dom i dina animeringar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela