Yvonne Johansson

Vet ni vad jag har hört

Publicerad 2010-10-24 17:34:12 i Allmänt,

Idag var jag och kollade lufttrycket i ett av vinterdäcken jag har, och väl där vid macken så fick jag vänta för det var fler än jag som skulle kolla däcken. Jag gillar att prata så jag satte igång ett samtal med den före mig, och jag skojade om att vi får väl se hur den här vintern kommer bli, eftersom den förra var ju en ricktig vargvinter. Han svarade att det skulle bli den värsta vintern på 1000 år. Nää skrattade jag. Va har du hört det ifrån? Det sa dom på radio sade han då. Om det han nu sa kommer att slå in, så får jag nog se till att få upp värmen ordentligt i lägenheten. Imorgon ska jag se till att få tag på dom som sköter byggena här så dom får komma och fixa elementet i rummet. Jag har i många år haft problem med elementet plus drag från fönstren. Nu drar det inte från fönstren längre men det drar från något annat ställe som har med ventilationen att göra, vid elementet. Har tejpat för så länge så det inte ska dra därifrån. Jag har försökt att lufta elementet och tappat ur flera hinkar vatten men det förblir kallt eller knappt ljummet, fast jag vridit på så det står på det högsta. Jag vägrar frysa mer. Funderar på att skaffa ett extra element som grannen har gjort i grannhuset. Jula har ett Konvektor element med fläkt som ska vara tystgående enligt info. 179 kr kostar det. Ska bara kolla med Riksbyggen först om dom kan fixa elementet också. Jag mår skit i musklerna när det är rått i lägenheten. Jag längtar efter torr och go värme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela