Yvonne Johansson

En oväntad utgift

Publicerad 2010-09-16 16:51:41 i Allmänt,

Ända seddan jag lagade en tand vid Jultiden förra året så har jag haft småvärk i samma tand, trodde jag. Det visade sig att det var tanden bredvid. Till och från har jag haft värk och jag minns att tandläkaren sa att jag hade ett pyttelitet hål i tanden bredvid, men hon putsade lite lätt bara på den och sa att om jag tuggade tuggumi med flour i så skulle jag nog hålet försvinna. Den tanden var lagad innan med almangam (hoppas jag stavade rätt nu) för länge länge sedan. Den senaste tiden har värken tilltagit och idag när jag var ute och handlade så kände jag att tanden kändes konstig, när jag bet ihop. Som vanligt när jag handlar kunde jag inte låta bli att köpa lite kola och när jag tuggat i mig några så började jag tugga på den sidan där tanden fanns. Plötsligt skar det till och jag tuggade i någon hårt. Jag kände med tungan och upptäckte att halva tanden var borta och den biten som lossat fanns i kolan. Jag åkte i ilfat till tandläkaren och fick en tid strax efter 14:00. Det visade sig att det var den tanden som det lilla hållet befunnit sig i och att en stor bit av tanden lossat. Usch det blev en dyr kola, men jag tror tanden hade delat på sig ändå utan hjälp av kolan till slut. Nästan 1400:- gick det på. Jag fick dela upp det på 2 ggr. Så här lite som jag har kvar på mitt löne kontot nu, har jag nog inte haft sedan jag flyttade hemifrån, om ens då. Det finns inget värre att inte ha något sparkapital ifall det händer något sådant här. Förr då hade jag mormor som kunde hjälpa mig, men nu får jag klara mig själv.
Obs! kika in på den videosnutten, så får ni se något som kanske kan få er att le.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela