Yvonne Johansson

Mallen & Emma

Publicerad 2010-09-30 13:54:58 i Allmänt,

Jag tittade igenom lite fotoalbum häromdagen och jag hittade bilder från den tiden då jag hade en medryttare som heter Emma. Hon var bara 13 år då hon började rida honom och Mallen ca 10 år. Mallen var på den tiden välldigt pigg och sprallig av sig, och när Emma red så följde jag alltid med ut på cyckeln. Han var lite lugnare då och Emma kände sig tryggare när jag var med och hjälpte till om Mallen skulle få fnatt. Emma hjälpte mig rida honom då och då så han fick komma ut och ha kul, eftersom jag hade för ont i ryggen att rida så mycket som jag önskade kunna. Emma red på honom tills hon slutade skolan och började på ett naturbruksgymnasium, och blev tvungen att flytta hemifrån. Nu har jag återigen fått kontakt med henne och hon har en jättefin painthäst som hon rider akademisk ridkonst med. Jag fotade av en bild på henne och Mallen och lägger in den här. Obs! Jag tänker skaffa en skrivare och scanner till datorn snart. Då kan jag scanna av mina gamla bilder och lägga in dom i datorn. Det blir bättre bildkvalite på bilderna och man kan göra så mycket mer.


På den understa bilden är det Emma på Bellan och Anna på Mallen. Anna var en kompis som Emma tog med sig ut, och som fick rida på Mallen. Det var väl roligt att rida två och så tyckte hästarna att det var roligt att vara tillsammans. Men jag måste erkänna att det blev lite tjaffsigt med 2 tonårstjejer ibland som hade olika åsikter hi hi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela