Yvonne Johansson

Otäcka djur!

Publicerad 2010-09-05 11:30:05 i Allmänt,

Och jag menar dom där små platta, svarta sakerna som sätter sig fast på en och suger blod. Fästingarna. Var ute i skogen igår och plockade lite kantareller, och med mig hem hade jag tre stycken otäcka djur. Den första kröp på tröjan. Den andra höll på att sätta sig på halsen, och den tredje som var jättestor hade satt sig på insidan av knät, men tack och lov satt den inte så hårt fast. Den såg ut som en stort födelsemärke, men jag hade inget minne av att jag hade ett så stort födelsemärke där, som tur var. Det gäller att hålla reda på alla födelsemärken man har. Tidigare på dagen hade jag tagit en sväng ut på torget, i Lidköping, för det var marknadsdag. Runt torget så tuffade det fram en karavan av gamla amerikanare (raggarbilar). Lillbrorsan var med, och i alla bilarna så satt det pensionärer som knappt syntes i dom stora bilarna. Jag ringde lillbrorsan senare och frågade varifrån alla dom gamla kom ifrån. Roadmasters i Lidköping hade anordnat ett litet jippo för dom äldre på ett pensionärshem. Ca 13 bilar hade det varit och dom hade strögat runt på gatorna med dom gamla som hade tyckt det var jätteroligt att få komma ut och åka i så stora bilar.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-09-08 08:30:07

du hittar mig här

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-09-08 16:36:58

Nu har jag en sida som heter Dagens Bild/Text, den är nästan som en blogg

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-09-10 07:11:14

inget nytt på denna front, ha en fin dag nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela