Yvonne Johansson

Scrapbooking

Publicerad 2010-09-02 21:10:10 i Allmänt,

Jag funderar på att börja lite med scrapboking men det skulle underlätta att ha en skrivare. Man har ju en hel del fina bilder i datorn som det skulle vara kul att sätta ihop till något fint album, tex på mina djur och nära och kära. Det finns ju kombinerad skrivare och scanner, och det är ju några månader kvar till Jul, så man kanske kan önska sig en sådan i Julklapp eller så få en billigare på Julrean. Vem har sagt att det måste vara precis på Julafton man måste få Julklappar. När jag var liten så satt jag jämt på rummet och pysslade med något. Oftast ritade jag och hittade på historier men jag gillade att skapa saker. I träslöjden gjorde en massa figurer i trä. Hästar, vagnar, troll och gubbar. Till slut tyckte min lärare att jag skulle ha en liten utställning i korridoren bakom klassrummet, och jag blev välldigt stolt. Det måste jag erkänna. Den läraren vi hade i skolan då, var annars ingen populär lärare. Nu känner jag igen att jag vill börja pyssla med något och pg. av vissa omständigheter så skulle jag vilja göra ett fint album med minnes bilder i. Jag skulle vilja börja på en gång, men jag får väl ha tålamod och skaffa skjälva scrapboking materialet först.
Burre mitt marsvin har råkat bli förkyld nu också. Jag har haft många marsvin men ingen har blivit förkyld tills nu. Han är burrig till naturen i pälsen men helt plötslig såg han ännu burrigare ut, och såg inte alls kry ut. När jag tittade närmare så upptäckte jag att han blödde mycket ur näsan och ögonen var rinniga. Han åt inte mycket heller så jag sökte på Google efter information om hur man sköter ett förkylt marsvin. Jag hittade svar på en gång för det verkar vara ett rätt vanligt problem hos marsvin. Det var vicktigt att få honom att äta något annars kunde marsvinet dö välldigt snabbt stod det och jag fick tipps om att man kunde mata det med barnmat på burk som tex morots eller grönsaks puré som man kunde spruta in i munnen med hjälp av en plastspruta. Buren skulle placeras på torrt och dragfritt ställe också, och marsvinet skulle lämnas ifred. Om det inte började bli bättre, inom några dagar så skulle veterinär kontaktas. När jag var och handlade puré i ICA affären senare så fick jag även lite mer tipps av kassörskan som hade haft många marsvin. Tydligen kunde man ge dom flytande alvedon om det behövdes, men det är nog bäst att ringa vet. först, så man vet att man ger rätt dos. Jag vet att katter inte kan äta alvedon, då kan dom bli allvarligt sjuka och dö.
Jag har varit inne i Gimp igen, idag på förmiddagen och plitade ihop en glitter bild till på mig och Mallen. Det är en gammal bild, taget utanför Vinninga, i stallet där Mallen är född. Jag tror att han är 4 år på bilden. I alla fall är han inte äldre än fem år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela