Yvonne Johansson

Ett gott skratt förlänger livet

Publicerad 2011-02-24 23:47:52 i Allmänt,


Den här animationen plitade jag ihop på kvällskvisten. Lucky Luke och hans Jolly Jumper skrattar ikapp åt något roligt. Lucky Luke håller i en borste och jag minns att Mallen som ung var välldigt kittlig. Men han skrattade inte. Han hotade med att sparka in mig i väggen när han såg att jag kom med en ryktborste i handen.
Jag är trött den här veckan och jag har huvudvärk och det känns halvförkylt. Har inte haft ro att skriva något i bloggen pg. av det. Har inte ricktigt orkat att koncentrera mig på något, förutom att gå på promendader i ett försök att piggna till lite. I går blidde det en ricktigt lång promenad, trots att jag vaknade med nästäppa och huvudvärk. Men efter 2 omgångar med panodil intag så kändes det lite bättre till slut. Det är mina bihållor som krånglar som vanligt. Jag hade inte mössan på i förrgår utan enbart luva över huvudet. Ville inte platta till det nytvättade håret för mycket den dagen. Mitt hår blir välldigt platt efter användning av mössa, och jag har ett tunnt baby hår som inte är lätt att få volym på när det väl en gång blivit tilltryckt.
Jag har tagit lite mer bilder med kameran, men jag längtar till våren och sommaren så man kan ta lite andra bilder ute och få börja fiska igen. Undrar om Smillan gillar nyfångad fisk? Nossan gillar det inte. Hon är en extremt kräsen den katten. Hon svälter hellre ihjäl tror jag, än äter mat hon inte gillar. Nä nu snurrar det i huvudet och klockan är midnatt. Nu får jag hoppa i bingen, så goonatt.

Ursäkta att det blir en himla massa bilder på mina husdjur just nu. Till våren när det börjar spira ute i naturen, då kommer andra bilder.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-02-25 05:36:34

Den lyckades du jätte bra med, jag har snart inget att lära dig, du är super duktig redan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela